Retournering en terugbetaling

  1. Hoe kan ik een artikel retourneren?
  2. Waar vind ik het bestelnummer om een item te retourneren?
  3. Krijg ik ook de verzendkosten terug als ik mijn bestelling retourneer?
  4. Hoe krijg ik mijn geld terug als ik een artikel retourneer?
  5. Wie betaalt de kosten voor het terugzenden van de bestelling?
  6. Een item in mijn bestelling is defect of beschadigd, wat nu?
  7. Kan ik ook een retourformulier aanvragen en op deze manier mijn artikel omruilen?
  8. Hoelang duurt het voordat ik mijn geld terug heb?
  9. Ik heb een vraag die hier niet wordt beantwoord, waar kan ik terecht?

Retournering en terugbetaling

  1. Hoe kan ik een artikel retourneren? 

    U kunt een artikel retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Alle geretourneerde producten moeten in de oorspronkelijke, ongeopende verpakking, onbeschadigd en voldoende verpakt voor verzending worden ontvangen. De producten moet in verkoopbare staat en geschikt voor verkoop zijn. Geretourneerde producten moeten samen met de oorspronkelijke factuur, pakbon of fax en retourmelding worden verzonden. Er worden herstel- en vervangingskosten berekend als de producten beschadigd zijn of ontbreken. Dit kan invloed hebben op de hoogte van de vergoeding. 

  2. Waar vind ik het bestelnummer om een item te retourneren?

    Het bestelnummer van uw bestelling staat op de digitale bevestiging en op uw pakbon. U kunt uw bestelnummer ook terugvinden in uw e-mail of op de Johnny Doodle webshop. Klik op "Mijn account" en log in bij de webshop. Klik op "Mijn bestellingen" en zoek het bestelnummer in de lijst met bestellingen die u eerder via de webshop heeft geplaatst.

  3. Krijg ik ook de verzendkosten terug als ik mijn bestelling retourneer?

    De verzendkosten worden mee teruggestort , indien de gehele bestelling in onbeschadigde en ongebruikte staat terugkomt. v.b. Heeft u vier artikelen besteld en u stuurt er twee terug, ontvangt u niet de verzendkosten terug.

  4. Hoe krijg ik mijn geld terug als ik een artikel retourneer?

    Als het artikel binnen 14 dagen geretourneerd is, in onbeschadigde en ongebruikte staat, zal het bedrag na ontvangst van uw retourbestelling worden overgemaakt op de rekening van de besteller. Vermeld dus duidelijk uw ordernummer in uw retour.

  5. Wie betaalt de kosten voor het terugzenden van bestellingen?

    Retourzending geschiedt altijd op eigen kosten. 

  6. Een item in mijn bestelling is defect of beschadigd?

    Een bestelling kan binnen 14 werkdagen door de besteller kosteloos retour gezonden worden indien deze defect of beschadigd is. De kosten voor de retourzending zijn dan voor de beheerder van de Johnny Doodle webshop. U dient een email te sturen via ons contactformulier met daarin vermeld het bestelnummer, uw rekeningnummer en naam rekeninghouder en de reden van retour. Na retourontvangst van de goederen, zal het volledige bedrag van de retourzending op de rekening van de besteller worden bijgeschreven. Alle geretourneerde producten moeten in de oorspronkelijke verpakking verpakt worden. Geretourneerde producten moeten samen met de oorspronkelijke factuur, pakbon of fax en retourmelding worden verzonden.

  7. Kan ik ook een retourformulier aanvragen en op deze manier mijn artikel omruilen?

    Nee. Indien een product (in onbeschadigde en ongebruikte staat) wordt teruggestuurd, zal het bedrag van het geretourneerde artikel worden teruggestort op de rekening van de besteller. U kunt zelf op de webshop weer een nieuwe bestelling plaatsen.

  8. Hoelang duurt het voordat ik mijn geld terug heb?

    Wordt er met iDEAL betaald, zal het geretourneerde bedrag binnen 2-3 werkdagen worden teruggestort, zodra het artikel binnen is. Wordt er met creditcard betaald, zal het gemiddeld binnen 5 werkdagen worden teruggestort.

  1. Ik heb een vraag die hier niet wordt beantwoord, waar kan ik terecht?

    Heeft u vragen over uw bestelling, aflevering, factuur, orderstatus, retourzending, of heeft u hulp nodig, neem dan contact op via ons contactformulier.